نخستین داروی ضدسرطان ‌ایرانی وارد ‌بازار شد
مرجع دانلود کتاب
برای بالا آمدن سریع از مرورگر opera استفاده کنید
درباره وبلاگ


ایمیل ما: moridi.1377@gmail.com
تبلیغات وبلاگ

دزبيست

محل تبلیغ شما

خستین داروی ضدسرطان ‌ایرانی وارد ‌بازار شد / شکست انحصار تولید داروی ضدسرطانی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ارائه نخستین داروی ضد سرطان تزریقی خاورمیانه ایرانی در بازار دارویی کشور خبر داد.



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمودرضا جعفری ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات پژوهشکده بوعلی برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر مراحل صدور پروانه تولید دارو دوکسوروبین که نخستین فراورده نانو دارویی تزریقی ضدسرطان در خاورمیانه است، طی می‌شود.



رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیر پروژه این دارو گفت: باتوجه به اقدامات صورت گرفته امیدواریم ‌در ظرف یک ماه آینده پروانه تولید این دارو صادر می‌شود‌.
وی ادامه داد: با صدور پروانه تولید ساخت این دارو این امکان فراهم می‌شود که تا ظرف دو سه ماه آینده نخستین فراورده صنعتی این دارو وارد بازار دارویی کشور شود.

*قمیت‌گذاری دارو امروز در تهران صورت می‌گیرد
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد درارتباط با قیمت این دارو اظهار داشت: هنوز قیمت داروی ضد سرطان تزریقی مشخص نشده است که براین اساس باتوجه به تشکیل کمیته‌ای قیمت‌گذاری این دارو تا پایان امروز در تهران قطعی می‌شود.
وی با اشاره به قیمت دارو مشابه خارجی وارداتی گفت: این نوع فرآورده دارویی نانویی در ردیف گران‌ترین فراورده‌های نانویی دارویی جهان است.
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در حال حاضر در یک ویال ۲۰گرمی در ده میلی‌لیتر آن با قمیت متوسط ۶۰۰تا ۷۰۰دلار به فروش می‌رسد.

*مصرف سالانه ۴ هزار ویال دارویی نانویی ضدسرطان در کشور
جعفری در ارتباط با نیاز کشور برای این داروی ضد سرطان گفت: با توجه به برآوردهای صورت گرفته در کشور سالانه ۴ هزار ویال دارویی نانویی ضد سرطان در کشور وارداتی مصرف می‌شود.

*درمان ۴۰ سرطان با داروی ضد سرطانی
وی در ادامه به بیماری‌هایی که می‌توان با استفاده از این دارو درمان کرد اشاره داشت و افزود: براین اساس و با استفاده از این نوع نانو داروی تزریقی ضد سرطان می‌توان سرطان‌هایی نظیر سرطان سینه، نوعی از سرطان خونی، سرنایبافت‌های نرم و سرطان تخمدان را درمان کرد.
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه اشاره‌ای به بررسی‌‌ها و مطالعه جهانی در ارتباط با درمان سایر بیماری‌های سرطان با استفاده از این نوع داروی ضد سرطانی داشت و اظهار داشت: براین اساس امکان استفاده از این دارو در ۴۰ نوع دیگر از بیماری سرطان در حال بررسی است.
جعفری افزود: همچنین از این دارو در رمان سرطان کاپوسی سارکومای همراه با بیماران مبتلا به ایدز استفاده می‌شود که در درمان بسیاری از سرطان‌های دیگر در فازهای کلینیکی است

*عوارض جانبی پائین و افزایش تاثیرگذاری دارو
وی به ویژگی‌های این دارو در مقایسه با سایر داروهای سرطان موجود گفت: نانو داروی ضد سرطان تزریقی در فرم معمول آزاد تزریق این داروی دارای عوارض جانبی شدیدی به‌ویژه سمیت قلبی می‌باشد که این امر سبب محدود شدن استفاده از داروها با توجه به بروز عوارض جانبی دارو در بدن بیماران و در نهایت قطع دوره درمان می‌شود.

*شکست انحصار تولید داروی ضد سرطانی تزریقی
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: فرم نانو لیپوزومی دوکسوروبیسین خارجی تاکنون در انحصار چند شرکت خارجی بود که در این چند سال اخیر این چند شرکت باتایید FDAوارد بازار دارویی جهان شد.
وی افزود: در حال حاضر این دارو در ایران با نام تجاری سینادوکسوزوم تولید شده است که از نظر ترکیب و فرمولاسیون ونیز خصوصیات شیمیایی دقیقا مشابه نمونه خارجی آن تولید شده است.

*امید به درمان حتی در آخرین مراحل پیشرفت تومور
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: این فراورده دارویی به دلیل دارا بودن اندازه ذره‌ای ۱۰۰نانومتر قادر است بافت تومور را مورد هدف قرار دهد که با توجه به انذاره آن امکان ورود کامل دارو به بافت توموری وجود دارد.
وی ادامه داد: باتوجه به انتخاب‌گری نانو داروی ضد سرطانی در ورود به بافت‌های آسیب دیده و تومور ونیز آسیب وارد نشدن به سایر بافت‌های سالم بدن اثر بخشی دارو در درمان بیماری سرطان بیشتر می‌شود به گونه‌ای که برای بیماران سرطانی ودر مراحل آخر نیز به عنوان یکی از امیدهای درمان سرطان می‌توان یاد کرد.



 

harimeyas.com

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 593
بازدید کل : 110311
تعداد مطالب : 420
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1